_____________________-_________----_____

(knock knock knock
who's there)
 
jag kan inte hjälpa melankolin som infinner sig i min kropp 
då och då 
trycket för bröstet och handen som kväver hjärtat korta stunder 
jag vet inte om det handlar om era paradoxer 
eller om det handlar om att jag är så förbannat lycklig och att omställningen känns
det är hanterbart men frustrerande och motbjudande 
 
vad som är ännu mer frustrerande är att se meninglösheten i det viktiga 
det handlar väl om inställning och någon slags acceptans 
att tillåta sig själv vara glad för att orka se det fina och positiva i allt
för just nu är det fint
varför är det då så svårt att låta sig omfamnas helt av euforin 
stänga ute alla hjärnspöken som man ändå vet inte vill en väl
 
för mörker är ingen trygghet hur man än vrider och vänder på det 
att falla nedåt mot ett labilt tillstånd är inte säkert 
det medför endast en känsla av otillräcklighet, destruktivitet och spöktimmar dygnet runt
ändå lockar mörket ibland
fortfarande 
trots att det skrämmer något fruktansvärt
allt kanske handlar om en vänjningsprocess 

kisses

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0