sommardikter klyschor och ärr som aldrig läker

"'Jag är fri, jag är fri.'"

"Jag tänkte för mig själv att han inom sig hade ett helt universum som jag ännu inte hade lärt känna."

"Vinet hade inte intresserat honom; det var den egendomliga känslan i magen han tyckte var intressant, spänningen i att göra någonting som var förbjudet."

"'Du letar efter genvägar', sa jag.
'Men varför skulle jag ta omvägen?' svarade han."

"LSD förde honom till universum."

"dränkt i poesi och alkohol"

"'Jag skriver.'
'Är du diktare?'
'Kanske det.'"

"'Du förstår väl att du inte måste vara ond för att vara annorlunda', sa jag. 'Du är annorlunda. Konstnärer tillhör en egen sort.'"

"Livet är en lögn, sanningen är en lögn."

"Vart leder alltsammans? Vad kommer det att bli av oss? Det frågade vi oss när vi var unga, och vi fick unga svar."



kisses
Postat av: Isabelle

Åhhh, så himla bäst.

2012-07-07 @ 10:07:33
URL: http://barfotajuni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0