.

"det är bättre nu 
ja 
det känns inte lika mycket nu
nej
att andas går lättare 
jag överlever"
tänker jag 
innan livet sparkar mig i magen 
sätter sina naglar i mitt hjärta 
kramar ihjäl mina lungor 
paniken 
alltid 
alltid 
alltid denna panik 
hjälp
 
mörker 
famlar omkring
hittar ingenstans 
ingenting
 
osammanhängande
oregelbundet 
 
fyller anteckningsblock med tankar
sida efter sida
ingen får läsa
"men jag kommer dö. gå under. gå sönder. förlåt."
 
sankta lucia ljusklara hägring 
sjutton minusgrader 
 
"objekt.
objekt.
ett objekt."
 
man ska berätta
få hjälp 
nej 
 
"jag har glömt vad poesi är.
men varför romantisera.
ingenting är ju fint. 
varför låtsas."
 
 

kisses
Postat av: Alina None

Överlev. Du klarar det. Du är bra.

2012-12-14 @ 21:28:36
URL: http://jagheteralina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0