_________________

2011, sommar och nej, ingenting blir någonsin som vanligt. 
 
"Jag är på väg hem. 
Det är inte så bra nu."
 
Ölburkar slängs. 
Fimpburken töms. 
Jag töms. 
Det är inte så bra nu och jag kan inte röra mig. 
 
Bilresa och gråtfärd. 
Visa inte din sorg. 
Torka tårarna.
Nu är vi starka. 
 
Sjukhuskorridorer. 
Den sterila doften. 
Ljusblåa väggar. 
Vita rockar. 
 
"Hej"
Trötta ögon. 
Livet, har det försvunnit.
Hjälp. 
 
Droppet droppar. 
Klockan tickar. 
Jag läser tomma ord i en bok. 
Jag antecknar: "Du andas. 24/7 2011"
 
Bilfärd. 
"Måste vi åka?"
"Vi kan inte göra något."
Vi kunde stannat. 
 
Personaltoaletten. 
Gråt. 
"Ursäkta, men allt är inte som det ska."
Gråt. 
 
Bilfärd. 
"Livet är orättvist. 
Varför är det så för."
Ingen vet. 
 
Sjukhuskorridorer. 
Den sterila doften. 
Sjukhussäng. 
Du. 
 
Koncentrerar mig på dina andetag. 
Försvinn inte, försvinn inte. 
Klockan tickar. 
Droppet droppar. 
 
Vi säger hejdå. 
Du vet att det är för sista gången. 
Jag vet men vill inte tro. 
"Jag älskar dig."
 
"Jag kommer sakna honom. 
Jag kommer inte klara av det här. 
Det går inte, det går inte. 
Kan vi vända om."
 
Telefonsamtalet.
Allt är över. 
Du andas inte längre. 
Jag faller.
 

kisses
Postat av: klara

josefin jag älskar dig okej

Svar: <3<3
hieroglyf.blogg.se

2012-12-28 @ 00:50:27
URL: http://leksaksbomb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0