I VILKET TEMPO SLÅR VÅRA HJÄRTAN?

veckornas eviga sånger:
Går i skolan dagarna i ända och läxor, prov, arbeten rullar in.
Orkar ingenting = hoppar över morgonkaffen och sover mest hela tiden. (vandrande sömn)
Tänker på dig och skickar iväg kramar genom himlavalvet.
Börjar bli förskyld. En signal om att: nu är hösten här! och te kommer drickas i allt för stora mängder.

Fyller år om en månad och fyra dagar. Då har jag existerat ynka 16 år på jorden, eller hela 16 år på jorden.
Längtar mer än mycket till London, halsdukar, röda träd och brinnande glödar i höstmörker.
Vill ställa mig på ett ut av stadens höga tak och skrika: OM DU VILL HA MIG, NU KAN DU FÅ MIG SÅ LÄTT. (men det finns ingen där).

Dessa orkar ej-dagar går mig på nerverna och jag hoppas (av hela mitt tomma hjärta) att min själ färläggs i höst.


kisses

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0