vi skapar i tystnad. lyssnar. målar upp bilder som ingen ser. kysser pappret och låter det sväva fritt.

Jag har köpt hem mat!
Tack.
Jag köpte grönsaker också, gurka, tomat och paprika precis som du sa!
Jättebra.
Mango köpte jag också!
.
Människor blundar för vad som händer bakom igenmurade tonårsväggar. För ingen vill veta att Lina sitter med en rakhyvel mot armen där inne. Ingen vill för ingen orkar bry sig. Inte en enda följer ropen på hjälp inifrån gränden där Sofia blir  våldtagen, blåslagen och lämnad. Anton som står på brons räcke går alla förbi. Han kramar en lyckstolpe och halsar ur en vodkaflaska för 200 kr köpt från en utländsk langare i svart bil. Tänker: kan inte någon komma och dra ner mig. Men ingen vill komma. Ingen orkar ta på sig ansvaret för att rädda en tonåring i nöd. Nu är Anton död och alla gråter. Varför räddade ingen honom?

jävla fucking blinda värld

kisses
Postat av: Amanda Wilson

Så himla bra skrivet

2011-07-23 @ 11:40:19
URL: http://wils.blogg.se/
Postat av: Sara

vi är alldeles för upptagna med att gnälla över vårt eget miserabla liv att vi glömmer bort att det finns människor som har det tusen gånger värre.

2011-08-05 @ 10:45:00
URL: http://neverendingescapism.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0